Cao Woondiensten

Deeluitspraken worden uitgevoerd

In de nieuwe cao is een aantal afspraken gemaakt die vragen om een nadere uitwerking. Daarbij lag er ook nog ‘werk in uitvoering’ vanuit de vorige cao. Het gaat daarbij in ieder geval om:

• Een onderzoek naar ‘bedrijfseigen regelingen’ in het kader van de nieuwe afspraak over de eindejaarsuitkering.
  • Een onderzoek in het kader van de afspraak over ‘waar je werkt beleid’ uit de vorige cao.
  • Evaluatie van het Generatiepact zoals eerder afgesproken.
  • Actualisering van het Functiehandboek. Hier wordt al langere tijd aan gewerkt.
  • Vaststellen van de regeling ‘Verlofsparen’ waarmee je als corporatiemedewerker je bovenwettelijke verlof met ingangsdatum 1 januari 2023 kunt opsparen.

Evaluatie generatiepact Woondiensten gestart

Ben je 63 jaar of ouder (en voldoe je aan de voorwaarden) dan kun je van 2019 deelnemen aan het generatiepact. (80% werken - 90% salaris en volledige opbouw pensioen. Hierdoor wordt ruimte gecreëerd voor de instroom van jongeren in de branche. Het generatiepact loopt tot 1 april 2025. Cao-partijen evalueren het generatiepact in 2024.

In de evaluatie onderzoeken cao-partijen of de regeling voldoet aan het door cao-partijen beoogd doel en of en zo ja, op welke wijze de regeling wordt voortgezet. Om het generatiepact te evalueren stelden vakbonden en Aedes gezamenlijk een enquête op. De enquête is vorige week aan de corporaties verzonden.

Voor medewerkers ouder dan 63 jaar de hartelijke uitnodiging om de enquête in te vullen. Het zou fijn zijn, als zoveel mogelijk betrokken werknemers de enquête invullen. Ben je 63 jaar of ouder en wil je deelnemen aan de enquête vraag bij je leidinggevende/personeelszaken naar de link van de enquête. Je hebt tot uiterlijk 9 oktober de mogelijkheid om de enquête in te vullen.

De uitkomsten van de enquête worden in de cao-onderhandelingen meegenomen.

Veel gestelde vragen in een actie-traject

Veelgestelde vragen over de cao Woondiensten

Veelgestelde vragen

Robbim Heins
Onderhandelaar

Wil jij ook meer invloed op jouw arbeidsvoorwaarden?

Word vandaag nog lid van CNV, nu tijdelijk in totaal € 24 voor de eerste 6 maanden. Jouw mening telt!

• Deel jouw wensen voor een nieuwe cao
  • Geef je mening tijdens nieuwe onderhandelingen
  • Stem mee met ledenpeilingen
  • Korting op verzekeringen