Gesloten wegens personeelstekort?

Veel scholen, zorginstellingen en overheidsinstanties kampen met personeelstekort. En dat is een groot probleem. Want je kan deze instanties moeilijk sluiten. CNV luidt de noodklok. Luid je mee?

Waarom voeren we campagne?

Er is al een groot personeelstekort in de sectoren onderwijs, zorg, welzijn, overheid en publieke diensten. Nu dreigen deze tekorten nog verder toe te nemen. Terwijl het werk in deze sectoren door moet gaan. De sectoren zijn onmisbaar voor Nederland.

Toch komt het nu al voor dat...

• scholen een dag per week moeten sluiten, omdat er geen leraar is om les te geven;
  • door bizar lange wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg de hulp voor sommige cliënten te laat komt;
  • gevangenisstraffen worden uitgesteld vanwege personeelstekort;
  • afval niet kan worden opgehaald door tekort aan personeel;
  • personeel vooral veel harder gaat rennen, om tóch bijvoorbeeld onderwijs of zorg te kunnen bieden, met uitval als gevolg.

Den Haag, laat het zover niet komen!

CNV wil de stijging van het personeelsgebrek in deze onmisbare sectoren een halt toeroepen om te voorkomen dat het nóg verder uit de hand loopt. CNV wil de kwaliteit en toegankelijkheid van de sectoren beschermen. We luiden daarom de noodklok. Zowel voor het gebrek aan personeel dat er nu al is als voor het nog hogere personeelsgebrek dat eraan komt.

Trek ook aan de bel

Is er in jouw onderwijs-, zorg- of overheidsorganisatie tekort aan personeel? Laat ons weten wat dit voor effect heeft op jou, je collega’s en anderen. Wij kaarten de alarmerende problemen aan bij politiek Den Haag.

Deel (anoniem) jouw verhaal

#geslotenwegenspersoneelstekort

Geef onze campagne meer zichtbaarheid en deel je verhaal op Instagram met de hashtag #geslotenwegenspersoneelstekort. Download de campagneposter voor het onderwijs, de zorg of de overheid, en print hem uit voor op jouw werkplek.

Print de campagneposter

Wat is nodig om het personeelstekort een halt toe te roepen?

CNV wil dat er méér gebeurt om werknemers te behouden en de werkdruk aan te pakken. Zodat het almaar stijgende personeelstekort kan worden afgeremd. Gebrek aan personeel is er al. We moeten er anders mee omgaan. We moeten met innovatieve oplossingen en manieren het werk anders organiseren. Weten wat we precies willen aanpakken?

Laat je stem horen en sluit je aan!

Samen staan we sterker. Tijdelijk betaal je in totaal € 24 voor de eerste zes maanden.

• Betere arbeidsvoorwaarden
  • Hulp bij professionele ontwikkeling
  • Juridische ondersteuning als het tegenzit