Welkom bij het CNV LeiderschapsLab-webinars overzicht

Samen maken wij het verschil

Webinars terugkijken

Je werkt in een drukke en veranderende wereld. Jezelf ontwikkelen komt door tijdsgebrek soms pas op de laatste plaats. Leer op een zelfgekozen moment en plaats snel meer over thema's waar jij als (aankomend) schoolleider mee te maken krijgt. Er worden regelmatig nieuwe webinars toegevoegd aan deze pagina, dus sla de link op bij je favorieten.

Passend Onderwijs voor hoogbegaafden

Onderwijskundige duizendpoot, Sofie van der Waart, zet zich in voor passend onderwijs in Nederland en met name voor de hoogbegaafde leerling. In dit webinar gaat ze hier dieper op in en vertelt ze hoe je de hoogbegaafde leerling kunt signaleren en waarom passend onderwijs ook voor deze doelgroep zo belangrijk is.

Open over de overgang

In dit webinar leer je meer over waarom het belangrijk is dat er oog is voor de overgang en de bijbehorende klachten. Projectleider Anneke Scheurink neemt je mee in feiten, cijfers en de gevolgen voor medewerkers als dit onderwerp niet bespreekbaar is op de werkvloer.

Agressie in het onderwijs

In dit webinar leer je meer over agressie en sociale veiligheid. Hoe kun je dit tegengaan en voorkomen als schoolleider? Expert agressie, Caroline Koetsenruijter, praat je hierover bij. Na dit webinar weet je meer over het ABCD-model, hoe je kunt omgaan met weerstand, emotie en kritiek en hoe je dit kunt begrenzen. Ook gaan we dieper in op goed werkgeverschap.

Grensoverschrijdend gedrag en sociale veiligheid

In dit webinar leer je meer over hoe je binnen de organisatie ongewenst gedrag bespreekbaar maakt. Wat is daarvoor nodig en welke rol speelt de cultuur binnen de organisatie? Hoogleraar Bestuurs- en organisatiewetenschap aan de Universiteit Utrecht, Kim Loyens, praat je hierover bij.

Druk of geluk

In dit webinar hebben we het over werkgeluk. Wat zorgt voor arbeidsvreugde? En wat blijkt er nog meer uit onderzoek over werkgeluk? Hoe kun je dat toepassen in het onderwijs? Onze trainer en adviseur, Annemieke Schoemaker leer je hier meer over.

Alles over de cao en de rol van schoolleiders

Hoe komen we als vakbond tot een cao en wat is de positie van schoolleiders hierin? Cao-onderhandelaren Gerlinde Michels en Geert Jan Renkema vertellen je er alles over in dit webinar.

Rouw op de werkvloer

Hoe ga je om met een medewerker die te maken heeft gehad met een groot verlies? Waarom is het belangrijk en wat kun je als werkgever doen? In dit webinar praat projectleider Anneke Scheurink je bij over de laatste feiten en cijfers en wat de rol van de werkgever hierin kan zijn.

Timemanagement: hoe pas je dat toe in het onderwijs?

In dit webinar leer je meer over timemanagement en hoe je dit toepast in het onderwijs. Waarom is het bijvoorbeeld zo razend druk in het voortgezet onderwijs? Welke "verspilling" zie je om je heen of binnen de organisatie?

Duidelijkheid bepaalt de kracht van medezeggenschap

In dit webinar leer je meer over medezeggenschap en de rol die de schoolleider daarin heeft. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat medezeggenschap niet alleen een verplicht vinkje is? Maar juist een krachtig instrument wordt om je schoolbeleid te versterken? En hoe creëer je heldere afspraken en een constructieve samenwerking met de MR?

Meer leren?

Klik dan snel verder voor meer informatie over het nieuwe aanbod van het LeiderschapsLab. Het is een gratis en flexibel programma ontworpen om (aankomende) leidinggevenden te ondersteunen in hun professionele groei met focus op innovatie, AI, leiderschap, eigentijdse HRM-thema’s, en verandermanagement. Je deelname is gratis én je hoeft geen lid te zijn of te worden van CNV.