De Onderwijs Boost in vogelvlucht
Innovatiebegeleiders voeren intakegesprekken met een contactpersoon of ontwikkelteam op de deelnemende scholen en instellingen.
In februari trappen we het traject samen met alle deelnemende organisaties af. Op deze gezamenlijke bijeenkomst deelt iedereen zijn vraagstuk en gaan we dieper in op het thema Inclusiever onderwijs.
In februari en maart faciliteren twee innovatiebegeleiders een brainstorm op de deelnemende school of instelling. De beste ideeën worden besproken bij de stakeholdersgroep zoals directe collega’s, medezeggenschapslid, leidinggevende en de formele opdrachtgever. Gezamenlijk kiezen zij het beste idee.
Daarna volgt eind maart een gezamenlijke test-en experimenteerdag met alle deelnemende organisaties. Hier maken de ontwikkelteams een prototype van hun idee en leggen dit voor aan zowel collega’s als externen in de vorm van een panel, een pitch of een experiment. Met de feedback kunnen de ontwikkelteams het idee verder optimaliseren.
In april of mei gaat een groep collega’s met het ontwikkelteam tijdens een Actiesessie aan de slag met de uitvoering van het idee.
Alle deelnemende organisaties sluiten eind mei het traject samen af. Op het eindevenement staan we stil bij het proces en de opbrengsten.