Cao call centers

In september loopt de call center cao af. Deze cao is zeer mager met geen loonsverhoging voor iedereen. De vorige keer waren zowel CNV Vakmensen als collega bond FNV geen partij. Het resultaat was dan ook heel erg mager voor jullie. En dat is niet reëel. Jullie zouden meer moeten verdienen.

Om invloed uit te oefenen moeten we als CNV zorgen dat werkgevers niet wederom dezelfde vergissing maken. Hiervoor heb ik jullie hulp nodig.

Contactpersonen
Daarvoor het ik contactpersonen nodig in alle bedrijven. Deze contactpersonen kunnen mij van informatievoorziening wat er speelt binnen een bedrijf. Waar moet je dan aan denken:

-wat gaat er goed, en wat gaat er fout in het bedrijf in de werkverhoudingen. Meld het mij
-wat doet de ondernemingsraad? Nieuwsbrieven, bijeenkomsten etc ik hoor het graag
-wat doen andere vakbonden, nieuwsbrieven, bijeenkomsten enquêtes, ik hoor het graag.
-wat doet werkgever, houdt hij enquêtes, stuurt hij nieuwsbrieven over de cao of andere zaken die met jullie arbeidsvoorwaarden te maken hebben?

Ik krijg van werkgevers, ondernemingsraden en andere vakbonden niet automatisch alles door wat ze doen. Graag hoor ik van jullie wat er speelt.

Cao
Graag hoor ik ook van jullie wat jullie belangrijk vinden wat er anders moet in de cao. Wil jij wat voorstellen voor de cao meldt het mij.

CNV Vakmensen partij bij de cao
Het is nog onduidelijk of wij partij zijn bij de cao daarvoor moeten we uitgenodigd worden. Dat is nog niet gebeurt. Echter of we nu wel of niet uitgenodigd worden kan ons er niet van weerhouden onze mening te geven. Daarom hoor ik graag jullie mening. Het is mijn insteek om onafhankelijk van de vraag of wij deelnemen aan de cao onze mening te gaan geven via diverse middelen.

Zwijgen is instemmen
Indien je je stem niet laat horen dan wordt er ook geen rekening met je gehouden en veranderen zaken nooit.

Roderik Mol
Bestuurder CNV Vakmensen
M: 06 - 20 47 1890
E: r.mol@cnvvakmensen.nl