De cao voor de call centers loopt in september af. De cao is erg magertjes, de loonsverhoging is al jaren minimaal of 0 voor jullie. Daarom ben ik benieuwd naar jouw mening over de cao. Wil je meedenken over de cao? Mail dan naar onderstaand adres.
overgang klantenservice Wehkamp van Conduent naar Teleperformance
Conduent heeft vorig jaar aangegeven dat ze gingen stoppen met de klantenservice voor Wehkamp in Zwolle. Veel gedoe en onzekerheid voor de werknemers. Samen met de CNV leden heb ik geprobeerd om het zo goed mogelijk te regelen voor ze. Dit hebben we gedaan door te praten met Conduent en afpraken te maken met Teleperformance.
De meeste mensen zijn nu over naar Teleperformance, met behoud van de oude rechten. Helemaal soepel ging het niet. Veel gedoe met contracten en werkroosters. Ik heb verschillende keren met de werknemers gesproken en voor velen samen met onze juristen de nieuwe contracten nagekeken.
Het werken bij Teleperformance is nog wennen. Het papierloze beleid, streng toezicht, camera's etcetera wordt redelijk rigide doorgevoerd, begrijp ik. Begin maart zal ik een spreekuur organiseren om de eerste ervaringen te horen en om eventuele zaken op te pakken voor jullie. Meld mij dus vooral alle ervaringen die jullie hebben, positief en negatief. Ik blijf de overgang kritisch volgen.
50 EURO WAARDEBONNEN krijgen?
CNV bestaat dit jaar 125 jaar en daarom is er een speciale ledenewerf actie. kijk op onze site:
https://www.cnv-ledenwerven.nl/125jaar
Als je een lid aanbrengt dan krijg je dit jaar twee waardebonnen van 25 euro. De contributie tarieven zijn aantrekkelijk vooral omdat er een rechtsbijstandsverzekering bij zit (kost normaal ongeveer 150 euro per jaar) en mensen krijgen de eerste 6 maanden 50% korting. Verdient iemand minder dan 1051 euro dan kost het 5,18 euro per maand (exclisief 6 maanden korting).
tarieven
verdien je tot € 1.051,- € 5,18 (per maand)
vanaf € 1.051,- tot € 1.578,- € 12,38
vanaf € 1.578,- tot € 2.630,- € 16,58
vanaf € 2.630,- € 18,68
Niet Normaal!
Via de community, je achterban , publiceer ik regelmatig blogjes over wat ik niet normaal vind in call center land. Wil jij de blogs lezen? of wil jij je mening geven? kijk dan op http://www.jeachterban.nl/callcenters/
vragen stellen
Stuur deze nieuwsbrief door naar al jouw collega's. Iedereen, lid of geen lid kan mij vragen stellen via de mail.
Roderik Mol, betuurder
E.: r.mol@cnvvakmensen.nl of M.: 06 20 47 18 90