Inlogtijd is werktijd
Al jaren maken we ons hard om ervoor te zorgen dat alle tijd die jij in opdracht van werkgever aan werk besteedt, betaald wordt.
Er zijn verschillende uitspraken van rechters geweest waarin een collega van jullie, die de inlogtijd geclaimd heeft, gelijk kreeg. De zaak ligt nu bij de hoogste rechter in Nederland, de Hoge Raad. Afgelopen week heeft een adviseur van de Hoge Raad zijn advies over de zaak uitgebracht. Dit advies ondersteunt de zaak van de collega-agent die de claim heeft ingediend.
We ondersteunen leden
Leden die een claim willen indienen, ondersteunen we met hun claim. Via ons meldpunt kun je je claim indienen en dan kom je op de lijst. Dit geldt alleen voor leden. Meldpunt Callcenters | CNV Vakmensen - Cao Callcenters | CNV Vakmensen (dit meldpunt kun je overigens ook voor al je andere problemen, klachten of opmerkingen over werken bij een contactcenter gebruiken).
Leden die al een claim hebben ingediend, zetten we op de claimlijst. Namens een aantal leden hebben we ook een stuitingsbrief gestuurd aan Teleperformance zodat hun claim niet verjaard. Als je dat wilt, kun je dat in het meldformulier vermelden. Zodra de Hoge Raad definitief uitspraak gedaan heeft, kunnen we onderzoeken welke juridische stappen we voor de leden kunnen nemen. We verwachten de uitspraak in het najaar.
Cao
Ook zullen we in de komende cao-onderhandelingen inzetten op betaalde inlogtijden. Als je opdracht krijgt om eerder in te loggen zodat je op tijd in de lijn kunt zitten voor de klanten, dan vinden wij dat dat ook gewoon betaald moet worden. Voor meer info over de cao kijk hier: Cao Callcenters | CNV Vakmensen - Callcenters | CNV Vakmensen
Maak je collega lid of word lid van de kadergroep
Samen staan we sterker en weten we meer, maar je collega lid en krijg 20 euro Met jouw collega's staan we sterker. Nodig ze uit! | CNV - Vakmensen | CNV Vakmensen
Wil je meedoen met de cao en met de groep van actieve leden, mail dan naar r.mol@cnv.nl.
Roderik Mol,
Bestuurder CNV
M: 06 2047 1890
E: r.mol@cnv.nl