Cao: wat is dat?
Een cao regelt jouw arbeidsvoorwaarden. Dus jouw loon, pensioen, onkostenvergoedingen. Vakbonden hebben naar jullie geluisterd en op basis van jullie wensen een voorstellenbrief gemaakt. Deze brief bespreken we met werkgevers en dan gaan we onderhandelen. Wij zullen jou over de voortgang van de onderhandelingen op de hoogte houden. Jullie horen van ons wat werkgevers bereid zijn om te geven.Als we er met onderhandelen niet meer uit komen, vragen we je wat je wilt. Vind je het oké, dan geef je dit aan. Vind je het niet oké, dan vragen we jou om te laten merken waarom je het er niet mee eens bent. Dat kan in de vorm van een protestpetitie, maar ook in de vorm van acties (zoals de mensen in de ziekenhuizen momenteel doen). Jouw mening telt dus en jij hebt invloed. Zorg dan ook dat jouw collega's dit weten en mee kunnen doen. Ook uitzend- en payrollkrachten mogen meedoen.
Wat stellen we voor?
• 100 euro loon erbij;• pensioen;
• een cao voor iedereen, niet alleen voor agents maar ook voor teamleiders;
• alle werktijd betaald krijgen (geen inlog halfuurtjes, of andere tijd die je wel met werk bezig bent maar niet betaald krijgt);
• inzagerecht in alle gegevens die over jou geregistreerd worden;
• thuiswerkvergoeding te verhogen;
• reiskosten te verhogen.
Dit is een korte samenvatting, in de bijlage(n) kun je alle ideeën lezen.
Wanneer beginnen de onderhandelingen
2 november is het eerste overleg gepland.Geef jouw mening: ben je bereid mee te strijden?
Via deze link naar de digitale enquête kun je je mening geven en aangeven of jou en je collega's bereid zijn mee te strijden voor een betere cao! Deel de enquête met al jouw collega's op het werk. Ze kunnen dan hun mailadres achter laten zodat ze ook een cao nieuwsbrief kunnen krijgen. Je treft de link ook aan op ons platform https://www.jeachterban.nl/callcenters/Heb je nog vragen?
Neem dan contact met mij op.Roderik Mol, bestuurder/onderhandelaar CNV Vakmensen
M 06 2047 1890 / r.mol@cnvvakmensen.nl