Nieuwsbrief leden Teleperformance in verband met 10 minuten-claim

Naar aanleiding van de 10 minuten inlogtijd die in het verleden niet betaald werd door Teleperformance, wil ik jullie het volgende berichten.

Van Teleperformance kregen we bericht dat werknemers, die nog in dienst zijn, deze maand bericht zouden krijgen met een aanbod. Van verschillende leden die nu nog voor Teleperformance werken, kregen we berichten dat ze een aanbod gehad hebben deze week. Het bleek dat bij verschillende mensen de bedragen waarschijnlijk niet kloppen omdat er tijd, die ze op kantoor zaten, als werktijd vanuit huis werd gezien. 
Ons advies is: kijk en reken het aanbod goed na voordat je tekent.

Als CNV-lid kun je altijd onze helpdesk bellen of mailen en om hulp vragen. Als er zaken niet kloppen, kunnen adviseurs je helpen (let er wel op dat je lang genoeg lid bent).

Andere groepen

Werknemers die niet meer in dienst zijn, krijgen in het eerste kwartaal van 2025 bericht van Teleperformance. Tegen die tijd zullen we die groep vragen om een en ander goed te controleren.

Werknemers van uitzendbureaus zullen bij de uitzendbureaus zelf claims moeten (laten) indienen. Als je lid bent, benader dan onze juridische adviseurs voor hulp.

Voor alle duidelijkheid, Teleperformance heeft geen afspraken met vakbonden gemaakt. We hebben aangeboden om in gesprek te gaan, maar ze willen dit zelf regelen.

Voor leden van CNV geldt, dat als jij denkt dat het niet klopt of je denkt een claim te hebben waarbij onze juristen jou kunnen helpen, neem dan contact op.

Vragen of opmerkingen

Voor vragen of opmerkingen kun je bellen of mailen met Roderik Mol op 06-2047890 of r.mol@cnv.nl.

Roderik Mol
Bestuurder CNV
M: 06 20 47 18 90
E:  r.mol@cnv.nl