Consumentenwijzer banner schoonmaak

Consumentenwijzer voor hotels

Hoe weet je of een hotel op een eerlijke en nette manier wil omgaan met de hotelschoonmakers? De Consumentenwijzer voor hotels geeft je inzicht.

Consumentenwijzer

Het doel van de Schoonmaakcode is ervoor zorgen dat alle partijen hun verantwoordelijkheid nemen en schoonmaakdiensten op een sociaal verantwoorde manier uitbesteden, aannemen en uitvoeren. Bekijk de Consumentenwijzer om te zien welke hotels de code hebben getekend (gouden emmer) en welke niet (natte dweil). Je ziet ook welke hotels we belonen met twee of zelfs drie gouden emmers. We werken dit overzicht regelmatig bij.

Wat is een gouden emmer?

Hotels die de Schoonmaakcode ondertekenen, laten hiermee zien dat zij de hotelschoonmakers op een eerlijke en nette manier willen behandelen. Ook als ze in dienst zijn bij een ingehuurd schoonmaakbedrijf. Deze hotels belonen wij met een gouden emmer.

Wat is een natte dweil?

Hotels die blijven weigeren om de Schoonmaakcode te ondertekenen, krijgen van ons een natte dweil. Deze hotels vermelden we in de Consumentenwijzer voor hotels.

Portret van drie schoonmaaksters

Meldpunt voor hotelschoonmakers

In de hotelschoonmaak is het vaak hard werken. En hotelschoonmakers krijgen lang niet altijd de gewerkte uren netjes uitbetaald. Werk jij ook in de hotelschoonmaak? Dan horen we graag jouw verhaal.

Deel hier jouw ervaring als hotelschoonmaker