Prinsjesdag weer een STylevolle dag dankzij getalenteerde MBO-leerlingen

Het was dit jaar voor de tiende keer voorafgaand aan de Troonrede in de Koninklijke schouwburg, dat toptalenten van het mbo het haar en de make-up mochten verzorgen van bewindslieden en Tweede Kamerleden.

Onder andere de Ministers Eppo Bruins (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap), Mona Keijzer (VRO) en Dirk Beljaarts (EZ) bezochten net als Caroline van der Plas, Joost Eerdmans en Tweede Kamerleden van GroenLinks-PvdA, SP, D66 en NSC in de ochtend de salon van Aveda The Hague. Hier stonden de finalisten van Skills Heroes, dé vakwedstrijden voor mbo studenten, voor hen klaar. Met hun bezoek gaven de bewindslieden blijk van hun waardering voor vakonderwijs én kwamen ze zelf stralend voor de dag (zie foto's in de bjlage).
Zoals ieder jaar hebben sociale partners ANKO, FNV MOOI en CNV als één van de partners van het event een ludiek koffertje overhandigd aan de bewindslieden met dit keer de boodschap dat vakmensen Nederland kleur geven en dat daarom de Subsidie Praktijkleren van belang is om de ontwikkeling van dit vakmanschap in de praktijk mede mogelijk te blijven maken.
Extra bijzonder voor de studenten was het onverwachte bezoek van premier Schoof. Op deze bijzondere, en ook bijzonder drukke dag werd zijn haar gestyled door Syta Westra, leerling van Firda, en winnares van de laatste editie van SkillsHeroes/kapper – the finals.

7 oktober: Nederlandse Haarmodelijn ONLINE

Volgend jaar viert de Haarmodelijn haar 30-jarig jubileum! Om alvast in de feeststemming te komen is er op 7 oktober a.s. om 19.30 uur een speciale onlinepresentatie waar de nieuwe Nederlandse Haarmodelijn wordt gelanceerd. Deze GRATIS sessie is exclusief voor alle kappers in Nederland en bied je een unieke kans om de nieuwste trends en verrassende technieken voor het komende seizoen te ontdekken.

Wat kun je verwachten?

Daarnaast kun je de uitgebreide online toolkit van de Haarmodelijn najaar-winter 2024 bestellen. Deze toolkit bevat vaktechnische video's voor trainingen en professioneel marketingmateriaal om direct mee aan de slag te gaan. De toolkit kun je bestellen op de site van de Haarmodelijn en CNV leden krijgen €4 korting met de speciale kortingscode.

De vernieuwde BCP’s zijn klaar!

De afgelopen zomer is er door sociale partners hard gewerkt aan het actualiseren van de beroepscompetentieprofielen (BCP’s) voor kappers. Inmiddels zijn de vernieuwde BCP’s gereed en aangeboden aan het beroepsonderwijs (SBB, MBO-Raad en NRTO). Het onderwijs bekijkt samen met de ANKO en de bonden op basis van de BCP’s of het kwalificatiedossier haarverzorging vanaf 2026 aangepast zal worden.

Maak je collega lid

Maak CNV groter, introduceer jouw collega's en laat ze meeprofiteren van onze voordelen. En bij ieder nieuw lid krijg jij een cadeaubon van €20! 0ok heb jij de unieke mogelijkheid om anderen ook te laten genieten van onze voordelen. Nodig een collega, vriend of familielid uit, en je ontvangt van ons niet alleen een warm dankjewel, maar ook een cadeaubon van €20. Samen bouwen we aan een krachtig netwerk waarin iedereen meetelt! Zie voor deze actie: Met jouw collega's staan we sterker. Nodig ze uit! | CNV

Willem Kruithof, bestuurder CNV
M 06 5160 1998 / w.kruithof@cnv.nl