Cao Zwembaden Werkgevers heroverwegen hun eindbod

Vakbonden FNV en CNV hebben maandag 14 oktober de bestuurders van de WiZZ gevraagd hun eindbod te heroverwegen. Voor het eindbod was geen draagvlak onder de leden van CNV en FNV daarom is het eindbod afgewezen.

Werkgevers hebben na het uitwisselen van elkaars pijnpunten te kennen gegeven het eindbod te willen heroverwegen.  Tijdens het overleg hebben werkgevers hun eindbod ingetrokken. Op 15 oktober heeft de Wizz  een bestuurs- en ledenvergadering gehad en bespraken het herformuleren van het eindbod.

Vervolg

Op 1 november staat een vervolg gepland. Vakbonden verwachten voor die tijd een voorstel waarmee we op die datum om tafel kunnen. Het CNV heeft de voorkeur om aan de onderhandelingstafel uit te komen en roepen dan werkgevers op met voorstel te komen dat op draag kan rekenen binnen de sector.

Maak je collega lid!

Stuur deze nieuwsbrief gerust door aan ongeorganiseerde collega’s. Beter nog maak ze lid. Alleen samen kunnen we tot een goede cao komen. Een nieuw lid aanmelden gaat heel eenvoudig, en je krijgt er zelf ook nog iets moois voor terug. Ga voor informatie en voorwaarden naar CNV leden werven. Ze kunnen ook zelf lid worden via www.cnv.nl/lid-worden/. Word lid!

Praat mee

Heb je nog vragen? Laat mij dit dan weten. Je kan ook terecht op de cao-pagina waar je al onze eerdere nieuwsbrieven aantreft. Je kunt er meepraten en vragen stellen. Ga naar de cao-pagina: Cao Zwembaden, Zwemscholen | CNV

Willem Kruithof
Bestuurder CNV