Onderhandelingsresultaat voor Covestro-cao

Een loonsverhoging van 3,75 procent voor een cao met de looptijd van 15 maanden en een verlenging van 2,5 jaar van het sociaal plan. Dat zijn de belangrijkste onderdelen van het onderhandelingsresultaat dat de bonden met Covestro hebben gesloten.

De cao loopt van 1 juli 2024 tot en met 30 september 2025. De loonsverhoging is opgeknipt in 2 delen. Per 1 juli 204 3% met terugwerkende kracht. De tweede verhoging van 0,75% vindt plaats op 1 januari 2025.

Reiskosten

Verder zal de maximale reisafstand voor een enkele reis voor woon-werkverkeer per 1 januari worden verhoog van 30 naar 50 kilometer. Ook wordt vanaf die datum de reiskostenvergoeding berekend op basis van de snelste route in plaats van de kortste. Een compleet overzicht van de afspraken vind je in de bijlage.

Ledenvergaderingen

Dit resultaat willen we toelichten op verschillende gezamenlijke ledenvergaderingen van de bonden. Die vinden op de volgende data plaats:
Donderdag 17 oktober om 11 uur in Zwolle
Donderdag 17 oktober om 14.30 uur in Waalwijk
Vrijdag 18 oktober om 13.00 uur in Geleen.

De precies locaties/ruimtes waar de vergaderingen plaatsvinden, volgen nog.

Stem

Na de laatste ledenvergadering op vrijdag 18 oktober zul je van ons een link in je email ontvangen waarmee je je stem kunt uitbrengen. Want uiteindelijk bepaal jij en je collega’s of we instemmen met het resultaat of niet. Stemmen kan tot vrijdag 25 oktober.

Pensioen

Afgelopen week heb je ook kunnen stemmen over de nieuwe pensioenregeling. De meerderheid van de CNV-leden die gestemd hebben, zijn VOOR de nieuwe regeling. Daarmee kunnen we alles in gang zetten om ervoor te zorgen dat deze regeling door PDN kan worden uitgevoerd.

Praat mee

Heb je nog vragen? Laat mij dit dan weten. Je kan ook terecht op de cao-pagina waar je al onze eerdere nieuwsbrieven aantreft. Je kunt er meepraten en vragen stellen. Ga naar de cao-pagina: Cao Covestro - Chemie en Energie | CNV

We hopen je volgende week te zien op een van de ledenvergaderingen.

Mede namens de kaderleden.

Ed Leunissen
bestuurder CNV