Alsnog onderhandelingsresultaat cao Envalior

Een loonsverhoging van 3,75 procent voor een cao met de looptijd van 14 maanden en een verlenging van 3 jaar van het sociaal plan. Dat zijn de belangrijkste onderdelen van het onderhandelingsresultaat dat de bonden met Envalior hebben gesloten.

Afgelopen week berichten wij je nog over het vastlopen van de cao-onderhandelingen en waren we in afwachting van het eindbod van de werkgever. Daarna hebben we nog een uiterste poging gedaan om toch tot een resultaat te komen. Dat is uiteindelijk gelukt. De cao loopt van 1 oktober 2024 tot 1 december 2025. Per 1 januari zal de loonsverhoging van 3,75% plaatsvinden.

Sociaal Plan

Het resultaat is niet dat wat we wilden halen. Toch heeft het goede onderdelen. Vooral de verlenging van het sociaal plan tot 1 april 2029 is van groot belang voor jou en je collega’s, zoals jullie eerder aangaven tijdens ledenvergaderingen. Daarom leggen we het resultaat NEUTRAAL aan je voor. In de bijlage vinden jullie het onderhandelingsresultaat wat we neutraal aan jullie zullen voorleggen.

Ledenvergaderingen
Dit resultaat willen we toelichten op de verschillende gezamenlijke ledenvergaderingen van de bonden. Die vinden op de volgende data plaats:
Dinsdag 8 oktober om 13 uur in het brasserie Steinerbos, Steinerbos 1 in Stein
Dinsdag 8 oktober om 19.30 ONLINE via Nu deelnemen aan de vergadering
Vrijdag 11 oktober om 12.30 in de Insight,  in Emmen
Vrijdag 11 oktober om 14.30 in de Insight in Emmen

Stem
Na de ledenvergaderingen zul je van ons een link in je email ontvangen waarmee je je stem kunt uitbrengen. Want uiteindelijk bepalen jij en je collega’s of we instemmen met het resultaat of niet. Stemmen kan tot 18 oktober 12.00 uur.

Pensioen
Afgelopen week heb je ook kunnen stemmen over de nieuwe pensioenregeling. De meerderheid van de CNV-leden bij Envalior die gestemd hebben, zijn VOOR het transitieplan. Daarmee kunnen we alles in gang zetten om ervoor te zorgen dat deze regeling door PDN kan worden uitgevoerd.

We hopen je volgende week te zien op een van de ledenvergaderingen.

Mede namens de kaderleden.

Ed Leunissen
bestuurder CNV