De betrokkenheid vanuit de achterban is zeer hoog. Werknemers van Westlake zijn bezorgd over de situatie en weten niet waar ze aan toe zijn. Met de leden is uitvoerig inhoudelijk discussie gevoerd over de inzet voor sociaal plan. Met kleine aanpassingen aan het voorstel hebben we een heldere boodschap van de leden meegegekregen om de gesprekken in te gaan. Wat ook heel duidelijk is geworden dat de leden een sociaal plan wensen die de hele looptijd wat Westlake beoogt om de reorganisatie uit te voeren dekt, dat houdt in dat een sociaal plan een langere looptijd dient te hebben. De 27ste augustus vindt het eerste gesprek plaats, hierna zullen wij jullie informeren over het vervolg.
Individuele gesprekken
Waar we onaangenaam over verrast zijn, is de mededeling van onze leden dat de werkgever al met uitvoering van zaken is begonnen, er worden nu al individuele gesprekken gevoerd. Wij vinden dit heel vreemd, aangezien er nog geen sociaal plan is en de werknemers niet weten waar ze aan toe zijn als gesprekken worden gevoerd. Ons advies is om geen afspraken te maken of besluiten te nemen zolang de gesprekken over sociaal plan niet zijn afgerond. Mocht je juridische ondersteuning nodig hebben, neem contact op met ons.
Vragen? Of is je collega nog geen lid?
Maak ze lid! Dit kan via de website, maak je collega lid. Op dit moment geldt voor nieuwe leden van Westlake dat ze direct gebruik kunnen maken van rechtsbijstand. De gebruikelijke wachttijd geldt op dit moment niet, omdat de reorganisatie gaande is.
Op de cao-pagina kun jij 24/7 reageren op de cao-onderhandelingen, onze nieuwsbrieven of op elkaar. Hou altijd jouw cao-pagina in de gaten!
Wij houden jullie op de hoogte van de verdere gang van zaken.
Vragen? Neem gerust contact op.
Met vriendelijke groeten,
mede namens kaderlid Berthy Manuels,
Micky van Loon, bestuurder CNV (m.vanloon@cnv.nl of 0628866596)