Vul de enquête in voor de onderhandelingen over jouw cao!

Op 1 maart 2025 verloopt jullie huidige cao. CNV is benieuwd naar wat jij belangrijk vindt voor jullie nieuwe cao. Om onze voorstellen voor jullie nieuwe cao te formuleren hebben wij jullie input nodig. Doe mee en vul de enquête in!

Breed gedragen voorstellen

Alleen samen komen we tot een pakket met daarin goede arbeidsvoorwaarden. Het is daarom belangrijk dat onze cao-voorstellen zo breed mogelijk onder de medewerkers van Shell worden gedragen. Wij hebben er daarom voor gekozen om onze enquête open stellen voor alle werknemers binnen Shell. Ook je collega die (nog) geen CNV-lid is kan dus meedoen. Alle medewerkers binnen Shell kunnen de enquête invullen. Wij zouden jullie dus vooral willen oproepen om de enquête en deze nieuwsbrief onder je collega’s te verspreiden en door te sturen. Alleen zo komen wij samen tot breed gedragen voorstellen. De input van CNV-leden zullen wij als leidend voor onze voorstellen beschouwen, de input van niet-leden beschouwen wij als raadgevend. Het invullen van de enquête kan tot 1 november.

Klik hier om de enquête in te vullen!

Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met de resultaten om. We houden je ook op de hoogte van de manieren waarop je ons kunt steunen om een mooie cao af te sluiten.

Samen sterk voor goede arbeidsvoorwaarden

Om te komen tot goede arbeidsvoorwaarden is het belangrijk dat we breed gedragen voorstellen doen voor de aankomende onderhandelingen. Om te zorgen dat deze voorstellen zo breed mogelijk gedragen worden is het van belang dat zoveel mogelijk medewerkers binnen de Shell de enquête invullen. Wij zouden jullie dus van harte willen oproepen om deze nieuwsbrief en de enquête onder je collega’s te verspreiden. Ook wanneer zij (nog) geen CNV lid zijn.

Wij hebben jouw steun nodig om een cao-akkoord te bereiken dat aansluit bij jullie wensen. Hoe meer leden we hebben en hoe actiever zij zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met jullie werkgever. Het is belangrijk dat meer mensen bij Shell lid worden. Zo versterken we onze positie in de onderhandelingen. Je kunt lid worden via de volgende link: https://www.cnv.nl/lid-worden/ Je kunt ook je collega uitnodigen om lid te worden, dit kan via de volgende link: https://www.cnvvakmensen.nl/werf-een-lid/ Jij ontvangt hiervoor een cadeaubon van €20. Zo gaan we in 2024 samen sterker door!

Praat mee

Heb je vragen? Laat ons dit per e-mail weten. Je kan straks ook terecht op onze cao-pagina waar je al onze eerdere nieuwsbrieven aantreft en waar de komende tijd ook onze meest actuele nieuwsbrieven geplaatst worden. De cao-pagina vind je op: https://www.cnvvakmensen.nl/industrie/chemie-en-energie/cao-shell/

Mede namens onze kaderleden,

Aron Foppen