Cao Westlake: Niet verder dan een eindbod

Maandag 7 oktober hebben we jullie werkgever opnieuw gesproken om te komen tot een

nieuwe cao.

Eind september bleek dat Westlake meer tijd nodig had om te kijken of er meer mogelijk was dan de 6% die ze op tafel hadden gelegd. Met het besluit dat de ACECH fabriek uit bedrijf zal gaan en de resultaten, die achterblijven bij de verwachtingen, bieden niet meer ruimte dan wat nu op tafel is gelegd. Westlake heeft voldoende vertrouwen in de toekomst maar de vooruitzichten zijn nog niet rooskleurig. Ze gaan niet verder dan 7%. Ze stellen dit voor bij een cao voor een jaar met terugwerkende kracht.

Dit was wat Westlake nog kon bieden, meer zat er niet in. Wij hadden hoop dat we recht konden doen aan het mandaat van de leden dat het resultaat vergelijkbaar was/is met wat er in de omgeving geboden wordt. Helaas is dit niet gelukt. Dit hebben we gisteravond in de ledenbijeenkomst ook toegelicht. Het is nu aan jullie!

Zoals gebruikelijk wordt het eindbod nu schriftelijk aan je voorgelegd. Als je van mening bent dat het eindbod voldoende is om vast te leggen in een nieuwe cao, stem je vóór en zal er een nieuwe cao zijn als de meerderheid dat ook doet. Als je het eindbod niet goed vindt, stem je tegen. Als een meerderheid tegenstemt betekent dit dat er geen cao is en dan moeten we met jullie de vervolgstappen in gang zetten, als de werkgever vasthoudt aan het eindbod.

Hoe stem je?

Aan jullie om te stemmen. Om te stemmen ontvang je een aparte nieuwsbrief met speciale stemoptie. Houd je mailbox dus in de gaten. En kijk goed naar de uitleg. Eenmaal je stem uitgebracht dan kan die niet gewijzigd worden. Breng je stem uit voor donderdag 17 oktober 2024 17:00 uur. Het eindbod vanuit Westlake is als bijlage toegevoegd.

De cao online

Je kunt het hele cao-traject online volgen. Je kunt je vragen stellen of reageren op jouw cao-pagina.

Maak je collega lid!

Ben je blij met ons? Je kunt ons helpen om nog meer mensen blij te maken, zoals een nog niet georganiseerde collega. Hoe meer leden we hebben, hoe beter we kunnen onderhandelen over jouw arbeidsvoorwaarden. Een nieuw lid aanmelden gaat heel eenvoudig, en je krijgt er zelf ook nog iets moois voor terug. Ga voor informatie en voorwaarden naar CNV leden werven.

Ze kunnen ook zelf lid worden via www.cnv.nl/lid-worden

Micky van Loon
bestuurder CNV