CNV lanceert koopkracht campagne 'We zijn uitgeschaafd!'

Direct naar campagne We zijn uitgeschaafd!

De koopkracht van steeds meer mensen die werken in de publieke sectoren is er slecht aan toe. Uit recent onderzoek van CNV blijkt dat ook middeninkomens het steeds moeilijker krijgen om de eindjes aan elkaar te knopen. Daarom lanceert de bond een campagne die de koopkracht van leden moet versterken.

We horen dat gezinnen – ook middeninkomens – al noodgedwongen snijden in de sport van hun kinderen, dat ze zorg mijden of maaltijden overslaan. Allemaal berichten waardoor we het nodig vinden om een duidelijk signaal af te geven. Mensen leveren nu al in op hun welzijn. Nog meer kaasschaaf over de publieke sectoren is onverantwoord. We zijn uitgeschaafd!

De lancering valt toevallig samen met de dagen dat de problemen rond de overheidsfinanciën in Den Haag een veelbesproken onderwerp zijn. De tekorten in de publieke sectoren worden al langer door CNV aangekaart. We weten dat de inlomens van onze leden .in onderwijs, zorg, overheid en bij publieke diensten in de afgelopen jaren achterop is geraakt bij andere sectoren. Om zich heen zien werkenden dat ándere lonen sneller stijgen dan die van hen, en dat het amper genoeg is om opgelopen kosten te kunnen betalen.

Dit doet CNV eraan:

  • In cao-overleggen knokken voor goed loon
  • We organiseren een webinar met tips op 14 maart
  • We delen verhalen via onze campagnewebsite www.cnv.nl/uitgeschaafd
  • We bieden via werkgevers (bijvoorbeeld de gemeenten) e-learnings bij CNV Academie aan voor hun werknemers.
  • We ondersteunen CNV-leden die acuut een helpende hand nodig hebben,
  • We delen ervaringsverhalen, en we hopen een member-helps-member actie op te kunnen zetten. Wij willen dan proberen voor deze leden oplossingen te zoeken bij andere leden. (Heb je tips of een hulpvraag? Mail naar uitgeschaafd@cnv.nl).

En we delen onderstaande video om bekendheid te geven aan onze boodschap.

We zijn uitgeschaafd!
Campagne Wij zijn uitgeschaafd!