Cao is 'algemeen verbindend verklaard', wat is dat?
Een cao geldt in principe tussen vakbonden en werkgevers die lid zijn van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC). Slechts een beperkt aantal bedrijven is lid van de WFC. En bij die bedrijven werkt net iets meer dan 60% van de werknemers. Dat betekent dat alle andere werknemers (dus ongeveer 40%) bij andere bedrijven werken en dus nog geen recht hadden op de cao.Daarin is nu gelukkig verandering gekomen. Het CNV heeft samen met werkgevers de aanvraag gedaan bij het ministerie van Sociale Zaken om de cao 'algemeen verbindend te verklaren'. De minister heeft dat nu gedaan. Dat houdt in dat alle bedrijven in deze branche de cao moeten toepassen. Dit mag alleen maar leiden tot verbeteringen. Dus wil jouw werkgever een verslechtering doorvoeren, dan kan dat niet.
Wat betekent dat?
Als jouw werkgever lid is van de WFC, dan geldt de cao altijd al voor jou. Er verandert niets. WFC-leden zijn: Teleperformance, Majorel, Concentrix+Webhelp, Conduent, WEngage (Call-IT/IPG), Sitel, Transcom, Yource, Vanad Group, Custom Connect, Soleo, Continuum, DIRECT Klantcontact, Klant Contact Diensten en ETB Support Solutions.Staat jouw werkgever niet in het lijstje en werk je bij een callcenter of contactcenter? Dan geldt de cao nu ook voor jou.
Heb je vragen hierover of over de cao?
Neem dan contact op met CNV Info of kijk op de cao-pagina.Wil je meedenken over de cao?
We zoeken nog werknemers in contactcenters die willen helpen meedenken over de cao. Wil je meedoen? Neem dan contact op met Roderik Mol.Roderik Mol
Vakgroepbestuurder CNV Vakmensen
M: 06 20 47 18 90
E: r.mol@cnvvakmensen.nl
Stel hier je vraag aan de onderhandelaar
poll__results
Bedankt voor je stem!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief over werk en inkomen. Je ontvangt deze 1x per maand.