Reactie CNV op aantreden Kim Putters als nieuwe SER-voorzitter

‘Kim Putters heeft bewezen dat hij partijen goed samen kan brengen. Verschillen kan overbruggen. Cruciaal straks in zijn rol als SER-voorzitter. Daarnaast schuwt hij het maatschappelijk debat niet en beschikt hij over enorm veel kennis van wat er in Nederland speelt. Een aanwinst voor de polder,’ aldus Piet Fortuin, CNV-voorzitter. Vanmiddag stemde de ministerraad in met Kim Putters als nieuwe voorzitter van de SER.

Het CNV kijkt uit naar de samenwerking met Kim Putters. ‘Er liggen tal van uitdagingen te wachten voor de komende jaren. Het flexwerk moet aan banden worden gelegd zodat we weer een eerlijke, gezonde arbeidsmarkt krijgen. Daarnaast moeten we oplossingen zoeken voor de enorme arbeidsmarktkrapte en de hoge inflatie. De tijd van vergaderingen en rapporten schrijven is voorbij, we moeten nu echt de handen uit de mouwen steken. We vertrouwen erop dat we met Kim Putters de problemen in de samenleving adequaat kunnen oplossen.’