Reactie CNV op val kabinet ‘Triest maar onvermijdelijk’

De val van het kabinet-Rutte is triest maar onvermijdelijk. Triest omdat het kabinet geen oplossingen weet te vinden voor de problemen van deze tijd. Maar onvermijdelijk gezien de vele crisissen waar het kabinet niet uitkwam.

Dat is de reactie van het CNV op de val van het kabinet.

‘Miljoenen werkenden kunnen moeilijk rondkomen of hoppen al jaren van het ene naar het andere flexcontract. Al 10 jaar zit de arbeidsmarkt vast. Het kabinet was, samen met de sociale partners, goed op weg om voor deze nijpende problematiek oplossingen te vinden. Licht aan het eind van de tunnel. Nu het kabinet demissionair verder gaat, dreigen deze goede plannen in gevaar te komen,’ aldus Piet Fortuin, CNV-voorzitter.

Fortuin: ‘We roepen daarom het demissionaire kabinet op om de ingezette arbeidsmarktplannen verder met ons uit te blijven werken. Ook moet er richting Prinsjesdag stevige compensatie komen voor de miljoen werkenden die financieel steeds meer klem komen te zitten. Werkend Nederland rekent op dit kabinet. Samen met de minister zal het CNV zich blijven inzetten voor een constructieve samenwerking.’