Veel leden hebben 'm vandaag - 25 juni - al ontvangen: het nieuwe magazine Werkend NL voor onderwijs. Naar anderen is het blad onderweg.
Bijzonder jaar
Het thema van dit 0-nummer: Corona, een jaar later, winst en verlies. Het was een bijzonder jaar en dat was het. Voorzitter Daniëlle Woestenberg schrijft in haar column in het blad: 'Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog heeft het Nederlandse onderwijs te maken gehad met sluitingen en gebroken schooljaren (...) Corona als aanjager van onderwijsvernieuwing en de start van een nieuwe periode? We gaan het zien!'
Duizend mondkapjes uitgedeeld
Een hele serie onderwijsmensen laat in dit magazine hun licht schijnen over dit afgelopen coronajaar. Een paar uitspraken: 'Wat ik zelf lastig vind aan de online lessen? De zwarte schermpjes. Sommige studenten zetten hun camera niet aan.' 'De ouders zijn zich dit jaar gaan realiseren hoe belangrijk leerkrachten zijn in het leven van hun kinderen.' 'Door de pandemie zijn we meer gaan nadenken over waarom we de dingen doen zoals we ze doen. Neem het nut van toetsen en cijfers: waarom staat dat eigenlijk zo centraal in ons onderwijs?' 'Ik ben opener geworden. Daardoor is de band met leerlingen echter geworden.' 'De grootste tegenstanders van ict zien nu in dat het een waardevolle toevoeging kan zijn op je lessen.' 'Ik heb wel duizend mondkapjes uitgedeeld aan leerlingen omdat ze die steeds vergaten.'
Extra content
Verder nog verhalen over een angstig kind dat juf en faalangsttrainer werd, columns, Mijn Werkplek, Het idee van de Werkvloer, Dit moet je echt weten en nog veel meer! Kijk ook eens op deze pagina, want daar staat nog meer content, speciaal voor het platform: 10 extra vragen aan ..., zes coronawijsheden, Mensenwerk in een coronaschooljaar, columns en nog veel meer. Geniet ervan!