Ga naar huidige Cao

(Oud) Cao Wageningen Research (WR)

Looptijd: -
Nieuwe cao in onderhandeling
Chris Cuperus
Onderhandelaar cao Wageningen Research (WR)

In de cao Wageningen Research (WR) staan afspraken over loon, toeslagen, werktijden, overwerk, vakantie en pensioen. Deze cao geldt voor medewerkers van de Stichting Wageningen Research.

Belangrijkste punten

• Looptijd cao van 1 april 2023 t/m 30 juni 2024.

• Met ingang van 1 augustus 2023 worden de salarissen structureel verhoogd met 4,7 procent en de eindejaarsuitkering met 4,3 procent.

• Werknemers die zijn ingeschaald in de schalen 1 t/m 6 ontvangen in september 2023 een eenmalige uitkering van €300 naar rato op basis van een voltijds dienstverband.

• Werknemers die zijn ingeschaald in de schalen 7 t/m 9 ontvangen in de maand september 2023 een eenmalige uitkering van €150 naar rato op basis van een voltijds dienstverband.

• Met ingang van 1 augustus 2023 worden de percentages van doorbetaling in het vitaliteitspact tot en met schaal 7 verhoogd naar 80 procent bij de 0,4 variant en 90 procent bij de 0,2 variant.

• Introductie van een (gedeeltelijk betaald) transitieverlof voor bezoek aan arts of psycholoog gerelateerd aan diagnostiek, medische transitie en/of hormoontherapie tijdens de transitieperiode. Deze regeling geldt vanaf 1 augustus 2023 voor een periode van 2 jaar, vooruitlopend op een wettelijke regeling.

• Met ingang van 1 januari 2024 worden de percentages van loondoorbetaling bij ziekte zodanig aangepast dat in het eerste ziektejaar 100 procent van het salaris wordt doorbetaald en in het tweede ziektejaar 70 procent.

Veelgestelde vragen

Chris Cuperus
Onderhandelaar cao Wageningen Research (WR)

Wil jij ook meer invloed op jouw arbeidsvoorwaarden?

Word vandaag nog lid van CNV, nu tijdelijk in totaal € 24 voor de eerste 6 maanden. Jouw mening telt!

• Deel jouw wensen voor een nieuwe cao
  • Geef je mening tijdens nieuwe onderhandelingen
  • Stem mee met ledenpeilingen
  • Korting op verzekeringen