CNV-er wordt geïnterviewd voor de camera over eerlijke stagevergoeding

Pers

Kijk op onze perspagina voor de contactgegevens van onze persvoorlichters, een overzicht van persberichten en het downloaden van hoge resolutie persfotografie.

Perspagina

Wie is CNV en wat doen wij?

In 1909 wordt het Christelijk Nationale Vakverbond (CNV) opgericht in een Arnhems geheelonthouderscafé. Het voornemen om altijd met elkaar in dialoog te gaan over sociaal-economische vraagstukken is het cement van de vakbeweging, zo blijkt uit de statuten. Een duidelijk statement, dat nu nog steeds geldt. Lees hieronder meer over de geschiedenis, waarom een vakbond nodig is en waar we ons voor inzetten.

CNV Internationaal

Vakbondswerk stopt niet bij de grens. Buitenlandse werknemersrechten staan vaak onder druk. Dat kan en mag niet. Daarom werkt het CNV nauw samen met internationale vakbonden en mondiale organisaties. En strijdt CNV Internationaal als onafhankelijke tak voor goed werk voor iedereen.

Lees meer over de internationale activiteiten van CNV

Over de vereniging

CNV is een organisatie van leden. Samen maken zij de vereniging van CNV. Deze bestaat uit verschillende verenigingsorganen, waarin leden zitting hebben. Zo is er de ledenraad. En zijn er verschillende sectorraden (Bouw, Dienstverlening, Handel, Industrie, Onderwijs, Overheid en Publieke Diensten, Vervoer, Voeding en Zorg & Welzijn. Ook zijn er doelgroepraden actief: Zelfstandigen, Anders Actieven, Jongeren en Senioren.
Hieronder lees je er meer over.