Ambulance personeel heeft zojuist een patiënt afgeleverd. Foto door: Arie Kievit

Sectorraad Zorg en Welzijn

De sectorraad Zorg & Welzijn bestaat uit leden van CNV die werken in deze sectoren. Zij vertegenwoordigen hun collega’s en bepalen mede de koers van de bond. De sectorraad Zorg & Welzijn is een van de 9 sectorraden van CNV en is vertegenwoordigd in de ledenraad, het hoogste verenigingsorgaan van CNV.

De sectorraad Zorg & Welzijn zorgt dat de stem van de duizenden leden die actief zijn in de sector gehoord wordt binnen het CNV. Als lid van de sectorraad praat je mee over de ontwikkelingen in de sector, het arbeidsvoorwaardenbeleid, politieke lobby en activiteiten van het CNV in zorg en welzijn.

In zorg en welzijn staan we voor belangrijke keuzes voor de toekomst. De behoefte aan zorg wordt groter, net als de behoefte aan ondersteuning van mensen in een kwetsbare positie.

Tegelijkertijd neemt het personeelstekort verder toe. Dat leidt tot enorme uitdagingen, knelpunten en de noodzaak om moeilijke keuzes te maken. CNV vindt het van belang dat werknemers in de sector daarin meebeslissen. Dat is een van hoofdthema’s in de sectorraad Zorg & Welzijn voor de komende jaren.