Seniorenraad

Wat is de Seniorenraad?

In de Seniorenraad zitten enthousiaste en gedreven vakbondsleden van CNV die (gedeeltelijk) zijn gepensioneerd. De Seniorenraad behartigt de belangen van de senioren en is vertegenwoordigd in de ledenraad, het hoogste verenigingsorgaan van vakbond CNV.

Wat doet de Seniorenraad?

De Seniorenraad laat de stem van de oudere leden horen in de vereniging en in politiek Den Haag. De Seniorenraad verbindt leden met elkaar en geeft informatie aan de achterban, onder andere via het organiseren van ontmoetingsdagen en informatieve bijeenkomsten over bijvoorbeeld pensioen.

Waar houdt de Seniorenraad zich mee bezig?

Duurzame inzetbaarheid van oudere werknemers

Er kan nog veel worden verbeterd aan de inzetbaarheid voor oudere werknemers. CNV wil dat hun vaardigheden, al dan niet met bijscholing, maximaal kunnen worden benut. We proberen waar mogelijk in cao’s prominent afspraken te maken over scholings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Inkomen van oudere werknemers en gepensioneerden

Oudere werknemers die, bijvoorbeeld vanwege hun leeftijd, steeds misgrijpen op de arbeidsmarkt, komen soms aan het eind van hun loopbaan in uitkeringen terecht die marginaal zijn. De Seniorenraad komt op voor deze ouderen.

Vragen voor de raadsleden

Heb je een vraag of opmerking voor een van de raadsleden? Stuur een email naar: senioren@cnv.nl

Voordelen voor senioren

Wat doet CNV voor senioren?