Buddy-traject

Ondersteuning na een geweldsituatie op je werk

Agressie en geweld op je werk, dat kan flink wat impact op je hebben. Vaak kan het helpen om je hart te luchten bij iemand van de werkvloer, in plaats van bij een vertrouwensarts of HR-medewerker. Ben je in een situatie terechtgekomen waar sprake was van agressie of geweld? En wil je hierover je ei kwijt? Dan kun je, als je bij de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) werkt, via ons buddy-traject met een opgeleide collega in gesprek.

Of je voor de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) werkt, bij een penitentiaire inrichting (PI), rijks justitiële jeugdinrichting (RJJI), detentiecentrum of forensisch psychiatrisch centrum (FPC), een naaste collega kent de situatie waarin jij werkt het best. Een buddy is zo iemand van de werkvloer. Een naaste collega die is opgeleid om te luisteren naar (traumatische) ervaringen en samen te kijken of de beleving overeenkomt met de werkelijkheid.

Buddy: aanspreekpunt en ondersteuning

Een buddy is in eerste instantie een aanspreekpunt. Als ervaringsdeskundige weet hij of zij welke moeilijkheden en uitdagingen jij in het werk kunt tegenkomen. Leden en niet-leden kunnen na een geweldsincident op de werkvloer een buddy benaderen met vragen over ondersteuning door de buddy of de bond, voor persoonlijke steun of voor een gesprek.

Neem contact op met een buddy bij jou in de buurt via één van deze drie contactpersonen

Murphy Martens
Buddy DJI en bewaarder, de Schie Rotterdam
Telefoon
Rense Schonewille
Buddy DJI en sociotherapeut, Centrum voor Transculturele Psychiatrie
Telefoon
Martijn Edelbroek
CNV Contactpersoon Buddyproject

Bekijk de video:

Te maken met agressie op je werk? Lucht je hart bij een buddy

Meer weten over het Buddy-traject?

Download de folder en verspreid deze bijvoorbeeld bij jou in de organisatie.