Cao Musea

Looptijd: -
Wim Wetzels
Onderhandelaar cao Musea

Is het museum waarvoor je werkt aangesloten bij de Museumvereniging? Dan geldt de cao Musea voor jou. Bij de Museumvereniging zijn bijvoorbeeld de Rijksmusea en verschillende gemeentemusea aangesloten. In de cao Musea heeft CNV Overheid, samen met de betrokken partijen, afspraken gemaakt over salaris, pensioen, werktijden, arbeidsomstandigheden, verlofregelingen en veilig en gezond werken.

Belangrijkste punten

• Looptijd 1 juli 2024 t/m 30 juni 2026

• Structurele loonsverhoging van 5 procent per 1 juli 2024

• Structurele loonsverhoging van 3,5 procent per 1 juli 2025

• Alle tweede Christelijke feestdagen plus Hemelvaartsdag kunnen worden omgezet in een Diversiteitsdag. Deze dagen kunnen naar keuze worden opgenomen. Daarnaast wordt 1 extra Diversiteitsdag toegevoegd aan verlofsaldo medewerker. De regeling gaat in per 1 januari 2025

• Projectgroep met leden sector, bonden en ervaringsdeskundigen buigt zich over ontwikkeling Individueel Keuze Budget (IKB). Onder meer wordt gekeken naar mogelijkheid van tijdsparen met een doel (bijvoorbeeld voor sabbatical, educatie, zorg en mantelzorg en vroegpensioen) en omgang met plusuren/tijd-voor-tijd-afspraken.

Veelgestelde vragen

Wim Wetzels
Onderhandelaar cao Musea

Wil jij ook meer invloed op jouw arbeidsvoorwaarden?

Word vandaag nog lid van CNV, nu tijdelijk in totaal € 24 voor de eerste 6 maanden. Jouw mening telt!

• Deel jouw wensen voor een nieuwe cao
  • Geef je mening tijdens nieuwe onderhandelingen
  • Stem mee met ledenpeilingen
  • Korting op verzekeringen