stopbord

Stoppen met je bedrijf, hoe doe je dat?

Je wilt stoppen met je onderneming. Misschien wil je weer een baan in loondienst, wil je stoppen met werken, of zie je geen toekomst meer in je bedrijf. Een bedrijf stop je niet zomaar. Daar komt veel bij kijken. Lees meer over hoe je jouw bedrijf stopzet.

Stoppen met je onderneming

Als je stopt met je onderneming moeten verschillende zaken geregeld worden. Denk bijvoorbeeld aan:

• Uitschrijven bij de Kamer van Koophandel
  • Openstaande facturen betalen
  • Zakelijke verzekeringen en eventuele leasecontracten
  • Zelfstandigenaftrek, voornamelijk als je halverwege het jaar stopt
  • Verandering in aansprakelijkheid
  • Bewaringsperiode van je administratie

Stappenplan

Voor het stoppen met je bedrijf bestaat een stappenplan. Kijk meteen of je in aanmerking komt voor een eventuele uitkering als je nog niet de AOW-leeftijd hebt bereikt. Dat kan een Bbz of IOAZ uitkering zijn bijvoorbeeld. Lees je hierover goed in voordat je besluit te stoppen met je bedrijf. Als je van één van deze uitkeringen gebruik wilt maken, neem dan contact op met je gemeente voordat je stopt met jouw bedrijf. Laat je goed informeren over de (financiële) consequenties.

Hulp of advies nodig?

Heb je hulp nodig bij het stopzetten van je onderneming? Of wil je graag advies over hoe je het het beste kunt aanpakken? Neem contact met ons op. We denken graag met je mee.

Neem contact met ons op