agressie

'Wij krijgen nu regelmatig agressietrainingen'

Klantenadviseur P&O bij een grote organisatie

Diete (26)*: ‘Als je me nù niet helpt, ga ik opschalen!’ Dat hoor ik vaak als medewerkers niet gelijk krijgen wat ze willen. Dan dreigen ze mijn manager te mailen, de directie te bellen of een officiële klacht in te dienen. Er wordt ook regelmatig gescholden, gevloekt of geïntimideerd. Dan zegt iemand: ‘Ik weet op welke locatie jij werkt!’

Soms hebben medewerkers een punt. Dan is er iets misgegaan bij een berekening of heeft er een verkeerde inhouding plaatsgevonden. Maar 9 van de 10 keer zijn mensen zelf te laat met iets aanvragen of regelen. Juist dan worden ze fel. Zeggen ze: ‘Als jij nu even gewoon je werk gaat doen, is het zo geregeld.’ Dat vind ik naar. Ik zìt daar namelijk mijn werk te doen, ik wìl ze graag helpen, maar soms kunnen dingen niet sneller of anders.’

Ik voel me niet onveilig. Ik zeg aan de telefoon alleen mijn voornaam en we krijgen regelmatig agressietrainingen. Als collega’s nemen we regelmatig een gesprek van elkaar over als er wordt gedreigd of gescholden. Dat is fijn. Dat je er voor elkaar bent. Maar jammer is het wel, al die boosheid.’

Om privacyredenen is de naam veranderd. De echte voornaam is bij de redactie bekend.

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Heb jij hulp nodig omdat je iets heftigs hebt meegemaakt of omdat je het idee hebt dat je baas je niet voldoende beschermt? Neem dan contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing.

Neem contact op

Ervaring delen?

Wij zijn benieuwd naar ervaringen van leden op de werkvloer. Heb jij te maken (gehad) met agressie? Wil jij je ervaring delen met ons en andere leden? Vul onderstaand formulier in.

Deel jouw ervaring
Voor- en achternaam
Error
None
Emailadres
Error
None
Telefoonnummer
Error
None
Deel jouw verhaal
Error
None
Error
None