agressie kpper

'Ze duwde mijn collega opzij'

Kapper

Simon (36)*: ‘Onlangs heb ik voor het eerst een klant gevraagd de salon te verlaten. Ze gedroeg zich ronduit hufterig. Ze duwde een jonge collega bij de ingang tamelijk ruw tegen haar schouder opzij. Die collega stond daar klaar met desinfectiespray en een gezondheidsverklaring.'

‘Onzin’, zei de vrouw en liep door. Ik ben gelijk naar haar toegelopen en heb haar gevraagd terug te gaan naar mijn collega en naar haar te luisteren. Toen ze dat niet wilde heb ik haar naar buiten begeleid. Die zien we niet meer terug, denk ik.

Iedereen heeft het recht op een mening over onze werkwijze of een behandeling. Maar die mening geeft niemand het recht om te schelden, een collega te duwen of agressieve recensies op internet te zetten. Vooral van dat laatste hebben we last. In de salon zeggen ontevreden klanten niets en vervolgens trekken ze ’s avonds op internet agressief van leer. Met scheldwoorden in kapitalen, zonder enige nuance. Dat voelt heel intimiderend.

Fysieke agressie is hier vrij zeldzaam. Verbale agressie aan de telefoon of op internet niet. Voldoen wij niet aan verwachtingen, dan is er weinig redelijkheid. Jammer.’

Om privacyredenen is de naam veranderd. De echte voornaam is bij de redactie bekend.

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Heb jij hulp nodig omdat je iets heftigs hebt meegemaakt of omdat je het idee hebt dat je baas je niet voldoende beschermt? Neem dan contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing.

Neem contact op

Ervaring delen?

Wij zijn benieuwd naar ervaringen van leden op de werkvloer. Heb jij te maken (gehad) met agressie? Wil jij je ervaring delen met ons en andere leden? Vul onderstaand formulier in.

Deel jouw ervaring
Voor- en achternaam
Error
None
Emailadres
Error
None
Telefoonnummer
Error
None
Deel jouw verhaal
Error
None
Error
None