agressie horeca

'Klanten hebben weinig begrip'

Assistent restaurantmanager

Maxime (31): 'Wekelijks botst het wel met klanten. Vaak speelt alcohol een rol. Dan zijn er snel irritaties. En ja, er zijn behoorlijk wat mensen met een kort lontje. Meestal kunnen we dat wel sussen of oplossen. Daar trainen we ook veel op.'

'Het is wel bizar: zelf ben je erop gericht om het gasten naar de zin te maken, maar andersom is er weinig begrip. Afgelopen zomer bijvoorbeeld. We mochten weer open, het was enorm druk en we hadden te weinig personeel. Dan doe je echt álles wat je kunt. Je werkt tien uur, staat in de zon, holt, vliegt… En dan gaan mensen als ze niet snel worden geholpen heel ongeduldig zwaaien, fluiten of schreeuwen. Ik struikelde toen een keer over een loopstok die een gast middenin het gangpad had gelegd. Klant kwaad: dat ík niet uit mijn doppen keek.

Ja, het doet me wat. Agressieve reacties of onbeschoft gedrag van klanten. Gelukkig zijn we er als collega’s voor elkaar. Als iemand zich onveilig voelt, neemt een ander het over. En gaat een klant écht te ver, dan wordt hij eruit gezet.’

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Heb jij hulp nodig omdat je iets heftigs hebt meegemaakt of omdat je het idee hebt dat je baas je niet voldoende beschermt? Neem dan contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing.

Neem contact op

Ervaring delen?

Wij zijn benieuwd naar ervaringen van leden op de werkvloer. Heb jij te maken (gehad) met agressie? Wil jij je ervaring delen met ons en andere leden? Vul onderstaand formulier in.

Deel jouw ervaring
Voor- en achternaam
Error
None
Emailadres
Error
None
Telefoonnummer
Error
None
Deel jouw verhaal
Error
None
Error
None