Communiceren met de achterban
Juist als vakbondsmedewerker wil je helpen. Samen met medewerkers en collega’s bouw je aan de beste arbeidsomstandigheden. Daarbij regel jij inspraak van medewerkers in de organisatie. Jij bent de verbinder tussen de werknemers en de bestuurder. Maar hoe doe je dat?
Raak de gevoelige snaar bij jouw achterban
Belangrijk bij de communicatie met je achterban is dat je laat weten wie je bent, wat je hebt gedaan, wat je nu doet en wat je gaat doen. De medewerkers moeten jou zien als hét aanspreekpunt voor vakbondszaken. Maar je moet zelf ook informatie ophalen bij medewerkers en collega’s. Communicatie met de achterban gaat over het raken van de gevoelige snaar bij jouw achterban. Om dat goed te kunnen doen helpen we je in de training om een antwoord op de volgende vragen vinden:
- Richt jij je tot de juiste doelgroep?
- Heb jij nagedacht over communicatie?
- Ken jij de verschillen binnen de generaties?
- Spreekt jouw communicatie iedereen aan?
Leer beter communiceren
In deze training leer je meer over communicatie in het algemeen en hoe je zelf beter kunt communiceren met je achterban. We maken kennis met ‘verbindende communicatie’. Dat is een manier van communiceren waarbij je met zelfvertrouwen durft te zeggen wat je vindt of wilt. Je leert niet alleen de theorie, maar gaat ook zelf aan de slag met oefeningen uit de praktijk. We geven je genoeg handvatten voor goede communicatie in jouw rol als actieve vrijwilliger voor CNV.
Voor wie is de training?
De training communicatie is voor actieve CNV-leden die een rol hebben als vakbondsconsulent, adviseur, OR-lid of LO-lid. En leden die bijvoorbeeld in een commissie of (sector)groepsbestuur van een verenigingsorgaan zitten.
Trainingsdata en aanmelden
Stuur voor meer informatie over actuele trainingsdata een mail naar servicebureau@cnv.nl