Voor alle duidelijkheid, uitstel van acties is geen afstel van acties. Wij willen dat er zo klantvriendelijk mogelijk een oplossing komt, dus dat er een gesprek plaatsvindt, is winst en reden om de dialoog de kans te geven.
Maar er is ook een urgente uitkomst nodig, om te voorkomen dat onze grootste zorg, namelijk fors baanverlies bij de medewerkers op de Hard Services en mogelijke precedentwerking naar de toekomst toe bij de Soft Services, niet werkelijkheid wordt op korte termijn.
De sleutel ligt wat ons betreft duidelijk bij KLM en het consortium, bestaande uit Engie, Structon en Croonwolter&Dross, om tot een sociaal acceptabele oplossing te komen, met als uitgangspunt: Waar werk blijft bestaan, blijft ook de baan bestaan.
Uitkomst verwacht
Wij wachten vandaag op hoopgevende communicatie vanuit KLM, het Consortium en/of Sodexo zodat nadere acties niet nodig zijn. Blijft dat uit ? Hou dan de komende 24 uur je mail scherp in de gaten, want dan zullen we moeten overgaan tot het ultieme actiemiddel: De 24-uursstaking, om kenbaar te maken wat wij wensen en verwachten en wat niks teveel gevraagd is: Een menselijke omgang met het Sodexo-personeel werkzaam voor KLM. Kom op voor jezelf, want als de voortekenen niet bedriegen, is dit misschien wel het laatste moment om KLM en het Consortium op andere gedachten te brengen.
Vragen/opmerkingen
Voor vragen over deze info, neem gerust contact op met je bestuurder Michiel Wallaard via 06-20471892.