Werk jij als bezorger bij DHL e-Commerce?

Ruim een jaar geleden heeft DHL de naam van zijn pakketdivisie gewijzigd van 'DHL Parcel' in 'DHL eCommerce'. En om het makkelijk te maken zijn er 2 takken: DHL eCommerce Solutions voor de bezorgers en DHL eCommerce (Netherlands) voor de rest. We zijn inmiddels gewend aan de naam, maar er is een probleem. In deze nieuwsbrief leg ik uit wat het probleem is en hoe we dat op kunnen lossen.

2 cao's, maar welke geldt voor jou?

DHL en de vakbonden sluiten 2 aparte cao's af binnen DHL eCommerce. Omdat we de cao namens de werknemers afsluiten, is het belangrijk dat we weten wie waar werkt. Helaas heb ik geconstateerd dat we dat eigenlijk niet goed weten, daarom ontvang je deze nieuwsbrief met het verzoek om mij te laten weten of je werkzaam bent als bezorger bij DHL eCommerce Solutions óf werkzaam bent bij DHL eCommerce (Netherlands). Daarnaast wil ik ook graag weten op welke vestiging jij werkzaam bent.

Hoe kan het dat we niet weten waar jij werkt?

Uiteraard gaan we zorgvuldig om met jouw gegevens. Bij het aangaan van het lidmaatschap hebben we geregistreerd waar jij werkt. In ons systeem is er helaas iets niet goed gegaan toen DHL Parcel werd gewijzigd in DHL eCommerce. Het gevolg is dat we wel weten dat jij bij DHL eCommerce werkt, maar niet meer kunnen zien of dit bij DHL eCommerce Solutions of DHL eCommerce (Netherlands) is. Omdat de adressen van de Cityhubs niet bekend zijn, zijn alle werknemers van DHL eCommerce Solutions ingeschreven onder het adres van het hoofdkantoor in Utrecht, maar dit is hetzelfde adres als het hoofdkantoor van DHL eCommerce (Netherlands)! Verwarring alom dus.

We willen het graag oplossen, ook in jouw belang

Omdat er twee aparte cao's zijn, is het van groot belang dat we weten onder welke cao jij valt, zodat we jou op het juiste moment kunnen benaderen om mee te praten over jouw cao. Daarnaast is het ook belangrijk dat jij een geldige stem mag uitbrengen over je eigen cao. Daarom het verzoek om mij te helpen de administratie weer up-to-date maken. De onderhandelingen voor de cao DHL eCommerce Solutions staan namelijk alweer voor de deur.

Hoe geef je de wijziging door?

Wanneer jij mij een e-mail stuurt met jouw naam en adresgegevens én natuurlijk bij welke tak van DHL eCommerce jij werkt (en op welke locatie), dan zorg ik dat het aangepast wordt. Je mag uiteraard ook een Whatsappberichtje sturen wanneer dat makkelijker is óf even bellen met mijn collega's van CNV Info op 030 - 751 1007. Via mijncnv.nl kun je ook controleren of jouw gegevens correct staan vermeld en eventuele wijzigingen doorgeven. 

Werk je niet meer bij DHL? dan horen we dat natuurlijk ook graag. Laat ons in dat geval even weten of je een andere werkgever hebt.

Praat mee

Heb je nog vragen? Laat mij dit dan weten. Je kan ook terecht op de cao-pagina waar je al onze eerdere nieuwsbrieven aantreft. Je kunt er meepraten en vragen stellen. Ga naar de cao-pagina: Cao DHL eCommerce Solutions | CNV

Alvast bedankt voor jouw medewerking!

Edwin Meijer
Bestuurder
T. 06 230 653 95 (ook Whatsapp)
E. e.meijer@cnv.nl