Kleine meerderheid leden Bloembollengroothandel stemt in met eindbod

Tot 14 oktober 23:59 uur kon er gestemd worden op het eindbod van de Bloembollengroothandel. Een nipte meerderheid van de leden FNV en CNV heeft ingestemd met het eindbod. Dat betekent dat er een nieuwe cao Bloemengroothandel tot stand is gekomen.

De werkgeversdelegatie hebben we het resultaat van de stemming laten weten. Daarbij hebben we ook onze zorgen geuit dat slechts een kleine meerderheid van de leden heeft ingestemd met het eindbod. Als vakbonden willen we graag dat een ruime meerderheid van de leden zich kan vinden in een onderhandelingsresultaat. Helaas is dit niet gebleken bij de afgelopen stemronde. We zullen als vakbonden daarom, aan de verschillende (cao-)tafels, aandacht blijven vragen voor de belangen van de medewerkers in de Bloembollengroothandel.

De komende tijd zullen we aan de slag gaan om de nieuwe cao-tekst uit te werken.

De cao-online

Wil je informatie teruglezen over het cao-traject? Of het eindbod nog eens rustig bekijken? Meer informatie vind je op jouw cao-pagina. Al onze nieuwsbrieven zijn ook te vinden op de cao-pagina www.cnv.nl/Cao’s onder de G van Groothandel in Bloembollen.

Bij vragen of opmerkingen, horen wij het graag.

Namens de cao-delegatie:
CNV: Kees Aangeenbrug, kaderlid en