Kerkelijk medewerkers

De branchegroep kerkelijke medewerkers richt zich op werknemers bij kerkelijke en aanverwante organisaties. Deze werknemers zijn werkzaam in de PKN, plaatselijke gemeenten/diaconieën en bij de landelijke Dienstenorganisatie, RK-Kerk in Nederland en aanverwante (levensbeschouwelijke) organisaties (bijvoorbeeld ICCO). Leden van CNV Kerk & Ideëel zijn voornamelijk te vinden bij plaatselijke werkgevers in de PKN en de Dienstenorganisatie van de PKN.

CNV en de kerkelijk medewerker

Het CNV zorgt op veel terreinen voor de belangen van de Kerkelijk medewerker. Ook organiseren wij in samenwerking met de Protestantse Kerk Nederland cursussen.

Cao kerkelijk medewerkers PKN

De Protestantse Kerk Nederland (PKN) volgt de cao Rijk voor de primaire arbeidsvoorwaarden. Deze arbeidsvoorwaarden over bijvoorbeeld salaris en arbeidsduur zijn dus op jou van toepassing als kerkelijk medewerker van de PKN. Hiernaast zijn er, met betrokkenheid van CNV, secundaire arbeidsvoorwaarden vastgelegd in een arbeidsvoorwaardenreglement (AVR).

Bekijk cao Rijk (primaire arbeidsvoorwaarden)

Theo van Driel
Secretaris sectorgroep Kerk & Ideëel en branchegroep Kerkelijk medewerkers